Scroll ned til: Genveje | Galleri | Udstyr |  KampagnerVideo |

GR Yaris en rally-inspireret GTI-dræber

GR Yaris har firehjulstræk og stærke 261 heste under hjelmen

Produktionen af den nye GR Yaris foregår på en dedikeret produktionslinje på Toyota's Motomachi-fabrik, der har en lang og solid historie med fremstilling af sportsbiler.  

GR Yaris bliver den anden globale GR-model fra TOYOTA GAZOO Racing, den første kender vi som den legendarisk GR Supra. På baggrund af deres ekspertise og viden i at konkurrere i WRC har TOYOTA GAZOO Racing  sammen med Tommi Mäkinen Racing, udviklet den nye GR Yaris fra bunden, med  fokus på at skabe en bil, der både passer til landevejen, racerbanen og til rally. 

Se billeder af Toyota GR Yaris i mediegalleriet

Toyota GR Yaris Statisk Forfra Side 1900X1069
Toyota GR Yaris Statisk Oppe 1900X1069
Toyota GR Yaris Dynamisk Kore 1900X1069
Toyota GR Yaris Statisk 2 Bag 1900X1069
Toyota GR Yaris Detaljer 1900X1069
Toyota GR Yaris Interiør Carplay 1900X1069
GR Yaris Interior Laeder 1900X1069
GR Yaris Interior Front 1900X1069
GR Yaris Alufaelge Roede Brembo Bremser 1900X1069
GR Yaris Bagde For Champions 1900X1069
GR Yaris Motor 1900X1069
GR Yaris Color Display 1900X1069

Du har styringen

Den nye GR Yaris kommer med tre indstillinger for firehjulstrækket: Normal, Sport og Track. Et 60/40 forhold vil være standardindstillingen, sportsindstillingen vil medfører et 30/70 forhold og på baneindstillingen vil trækket være ligeligt fordelt mellem for- og baghjul. Desuden overfører GR FOUR-systemet kraften ud til alle fire hjul med et minimalt tab, ved, at benytte det variable drivkaftsystem og den nye flerplads-kobling. Kræfterne til hjulene leveres af en helt ny tre-cylindret 1.6-liters turbomotor med 261 hestekræfter og et drejningsmoment på 360 Nm, der flår den lille racer fra 0 til 100 km/t. på under 5,5 sekunder, distancerer enhver konkurrent i samme størrelse, og som kan måle sig med performancebiler i den større kompakte mellemklasse.

Udstyrsniveauer

SPORT
  • 18” alufælge
  • 8” multimedie touch skærm
  • 6 højttalere
  • 2-zonet fuldautomatisk klimaanlæg
  • Adaptiv fartpilot
  • Automatisk nedblændeligt bakspejl
  • Bagklap i aluminium
  • Bakkamera
  • Dobbelt udstødningssystem
  • Dæktryksmåler (TPMS)
  • Dørsider i Ultrasuede-stof
  • eCall, automatisk nødopkald
  • Elektrisk justerbare og automatisk foldbare,
  • sortlakerede sidespejle med varme og
  • integreret blinklys
  • Elsideruder
  • GR-FOUR permanent firehjulstræk
    (Normal 60:40; Sport 30:70 eller Track 50:50)
  • GR førerinformationsdisplay i farver på 4.2”
  • GR kølergrill med GR-logo
  • GR køreindstillingsvælger
    (SPORT/NORMAL/TRACK)
  • GR læderrat, multijusterbart med betjeningsknapper
    og med varme
  • GR aluminiumspedaler
  • GR sportssæder i Ultrasuede-stof
  • GR sportsundervogn
  • GR velourmåtter
  • Hajfinne antenne
  • Hill-start assist
  • Kulfibertag
  • Kølerhjelm i aluminium
  • LED-forlygter, LED-baglygter og LED-kørelys
  • Luftindtag til køling af bremser
  • Lædergearknop og læderhåndbremse med røde
  • syninger
  • DAB+
  • Bluetooth®
  • Rammeløse døre i aluminium
  • Regnsensor
  • Smart Entry & Start System (nøglefri betjening)
  • Sort loftbeklædning
  • Splitbagsæde 60:40 med isofix beslag
  • Sædevarme
  • Tonede ruder
  • Toyota Safety Sense
  • Nødbremseassistent
  • Vognbaneassistent
  • Dynamisk skiltegenkendelse
  • Adaptiv fartpilot
  • Fjernlysassistent
  • Smartphone Integration
  • Apple CarPlay og Android Auto

*Der tages forbehold for fejl og mangler.

Toyota Relax

Op til 10 års serviceaktiveret garanti med Toyota Relax - Slap helt af ved blot at overholde dit serviceinterval!

Din bil kan indgå i Toyota Relax indtil den er 10 år gammel, eller har kørt 185.000 km, hvad end der kommer først.

Gælder kun ved service på et autoriseret Toyota værksted

Ny platform baseret på GA-B og GA-C Platformen!

Den nye GR Yaris kommer med et helt ny platform, der kombinere GA-B-platformen til minibiler på den forreste halvdel af GR Yaris med den nye GA-C-platform til mellemklassebiler på den bagerste halvdel. Denne nye platform giver mulighed for et helt nyt undervognsdesign og et helt nyt firehjulstræk kaldet "GR-FOUR". I teorien kan det nye firehjulstræk fordele kræfter mellem for- og bagakslen med 100 procent, fra forhjul til baghjul og omvendt.