Nye vanvittige Giulia & Stelvio Quadrifoglio MY2020

Magten er i alle detaljer i de nye Alfa Romeo Stelvio & Giulia MY2020 modeller! 

1/1
De nye Giulia & Stelvio Quadrifoglio modeller kommer med eksklusive nye komponenter, en bred vifte af ny teknologi, nye tilslutningsmuligheder og ny sikkerhedsteknologi.

Selvom omstændighederne lige pt. har sat hele verden på pause, bremser det ikke Alfa Romeo, som har fuld fart frem med deres nye Giulia og Stelvio Quadrifoglio 2020 modeller. Den velkendte 510 hk 2.9 V6 Bi-turbo-motor kommer virkelig til sit fulde i de nye modeller, som kommer med et ekstremt løft i både teknologi, tilslutningsmuligheder og sikkerhedsteknologi! 

Alfa Romeos klasseledende ydeevne er garanteret af den kraftige 2,9 V6 Bi-Turbo kraftværk i 100% aluminium, der er i stand til at yde ikke mindre end 510 hk og maksimalt 600 Nm drejningsmoment ved 2.500 o / min. 

Hver Quadrifoglio er udstyret med en række systemer designet til at øge fornøjelsen ved at køre og tilbyde bilisten den mest autentiske, engagerende oplevelse bag rattet. Disse inkluderer:

  • Alfa ™ Active Suspension, Alfa ™
  • DNA Pro-vælger med RACE-tilstand.
  • Alfa ™ Active Aero-splitter i Giulia. 

Systemerne er alle koordinerede og tilpasset i realtid af Alfa ™ Chassis Domain Control-enheden. Den fantastiske lyd som motoren og udstødningen leverer, skyldes et fire-output Dual Mode-udstødningssystem, som kun bliver endnu dristigere og mere engageret i Race-tilstand. I My20 modellerne kan kunderne vælge at passe Giulia og Stelvio Quadrifoglio med en ny Akrapovič-udstødning, et andet dual-mode system, i titanium med carbon fiber halesektioner, med en endnu mere sofistikeret lyd.

Interiøret der skriger kvalitet og stil

De nye Alfa Romeo Stelvio og Giulia Quadrifoglio kommer med et nyt design af midtkonsollen, som nu får en stor taktisk og visuel virkning, samt giver mere lagerplads. Rattet og gearstangen er også nye, ligesom sikkerhedsbælterne, nu både fås i rød eller grøn såvel som den klassiske sorte version. 

Der kommer en ny polstring mulighed til de elektriske sportssæder med perforeret læder overalt. Denne nye mulighed udvider mulighederne for tilpasning af Giulia og Stelvio Quadrifoglio, som stadig er udstyret med sportssæder med læder og Alcantara overalt, som altid som standard i Quadrifoglio.

On-board-teknologien inkluderer et helt nyt infotainment-system med 8,8 ”central berøringsskærmsdisplay, med tilsluttede tjenester og et nyt interfacedesign. Andre eksklusive nye funktioner på Quadrifoglio inkluderer Performance Pages, specifikke skærme til føreren for at se køretøjets status i realtid - fra temperaturerne på de vigtigste mekaniske komponenter til momentlevering, turbotryk og kraft brugt i realtid samt digitale kronometre til at måle acceleration og maksimal hastighed præstationsniveauer. 

Samme klassiske udtryk med ny teknologi

Nye funktioner på det ydre af Giulia og Stelvio Quadrifoglio inkluderer nye LED baglysklynger med mørk linse og en ny blank sort finish på den forreste trilobe og bagerste badges. Stelvio har også fået splinternye 21 ”fælge, eksklusivt til Quadrifoglio-versionen. Det helt store i de nye modeller er dog den nye ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), udviklet sammen med Bosch til autonom kørsel i niveau 2, hvilket giver fornøjelsen ved at sidde bag rattet intakt, kun gribe ind for at sikre total sikkerhed og øge komforten i tung trafik eller på længere ture. 

De vigtigste aktiveringsteknologier i Quadrifoglio MY2020 er:

  • Lane Keeping Assist: Detekterer, om køretøjet vender væk fra banen, hvis en af ​​retningsindikatorerne ikke registreres, vil bilen rådgive chaufføren med både lyd og på display, og med aktiv indgriben til at styre styret køretøj tilbage i banen.
  • Active Blind Spot Assist: Overvåger blind-spots bag til, men rapporterer også alle køretøjer, der nærmer sig, og korrigerer aktivt styring for at undgå kollision.
  • Aktiv fartkontrol: Justerer automatisk bilens hastighed for at opretholde en sikker afstand til køretøjet foran. I forbindelse med trafikskilte-genkendelses-systemet justerer denne teknologi hastigheden inden for den valgte grænse.
  • Trafikskiltegenkendelse og intelligent hastighedskontrol: Dette system benytter et kamera, som genkender trafikskilte, og i realtid rapporterer dem på displayet og advarer føreren om den aktuelle hastighedsgrænse. Systemet foreslår derfor, at chaufføren reducerer deres hastighed til den opdagede grænse. Hvis føreren accepterer, justeres cruise control-indstillingerne automatisk.
  • Traffic Jam Assist og Highway Assist: For at komplementere den aktive fartkontrol overvåger disse funktioner sidepositionering og holder bilen midt på banen i tung trafik (Traffic Jam Assistant) eller på motorvejen (Highway Assist), mens du også justerer hastigheden i henhold til de nuværende grænser.
  • Driver Attention Assist: overvåger førerens døsighed og udløser om nødvendigt en alarm.

Udover den nyeste banebrydende teknologi inden for autonom kørsel, byder de nye Quadrifoglio modeller også på splinternye farver som skal vække følelser og gå tilbage i arven, til de helt gamle klassikere. De nye oldtimer-farver er: sofistikeret Red 6C Villa d'Este, betagende Ocher GT Junior og ny Montreal Green til det ydre, hvilket debuterer på Quadrifoglio MY20. Sidstnævnte farvetone hylder et af brandets ikoner, Alfa Romeo Montreal, der blev lanceret for 50 år siden.

Caroline Laisbo, caroline.laisbo@detdigitalebilhus.dk

Der tages forbehold for trykfejl, tastefejl og løbende ændringer i artiklen. 

Denne side benytter cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere her.

OK