System.NullReferenceException: Objektreferencen er ikke indstillet til en forekomst af et objekt.
   ved Umbraco.Web.PublishedContentExtensions.GetPropertyValue[T](IPublishedContent content, String alias)
   ved ASP._Page_app_plugins_biltorvet_web_umbraco_grideditors_image_views_grideditor_renderer_cshtml.Execute() i D:\Websites\DDB_Portal\app_plugins\biltorvet.web.umbraco.grideditors.image\views\grideditor.renderer.cshtml:linje 22
   ved System.Web.WebPages.WebPageBase.ExecutePageHierarchy()
   ved System.Web.Mvc.WebViewPage.ExecutePageHierarchy()
   ved System.Web.WebPages.WebPageBase.ExecutePageHierarchy(WebPageContext pageContext, TextWriter writer, WebPageRenderingBase startPage)
   ved System.Web.Mvc.RazorView.RenderView(ViewContext viewContext, TextWriter writer, Object instance)
   ved System.Web.Mvc.BuildManagerCompiledView.Render(ViewContext viewContext, TextWriter writer)
   ved Umbraco.Core.Profiling.ProfilingView.Render(ViewContext viewContext, TextWriter writer)
   ved System.Web.Mvc.HtmlHelper.RenderPartialInternal(String partialViewName, ViewDataDictionary viewData, Object model, TextWriter writer, ViewEngineCollection viewEngineCollection)
   ved System.Web.Mvc.Html.PartialExtensions.Partial(HtmlHelper htmlHelper, String partialViewName, Object model, ViewDataDictionary viewData)
   ved System.Web.Mvc.Html.PartialExtensions.Partial(HtmlHelper htmlHelper, String partialViewName, Object model)
   ved ASP._Page_Views_Partials_grid_editors_base_cshtml.Execute() i D:\Websites\DDB_Portal\Views\Partials\grid\editors\base.cshtml:linje 20

Verdenspremiere på helt ny Toyota Hilux

Pressemeddelelse fra Toyota Danmark 10. november 2025

En af bilverdenens mest hårdføre, pålidelige og legendariske modeller, Toyota Hilux, kommer i en helt ny og niende generation. Det har Toyota netop annonceret. Samtidig løfter Toyota sløret for, at Hilux både introduceres i en fuldt elektrisk udgave, en dieseludgave med mildhybrid-teknologi samt som brintbil. Dermed understøtter den nye Hilux Toyotas flerteknologiske strategi, der handler om, at der skal flere forskellige teknologier til for at reducere CO2 hurtigst muligt og på mest optimal vis over hele verden.

System.NullReferenceException: Objektreferencen er ikke indstillet til en forekomst af et objekt.
   ved Umbraco.Web.PublishedContentExtensions.GetPropertyValue[T](IPublishedContent content, String alias)
   ved ASP._Page_app_plugins_biltorvet_web_umbraco_grideditors_image_views_grideditor_renderer_cshtml.Execute() i D:\Websites\DDB_Portal\app_plugins\biltorvet.web.umbraco.grideditors.image\views\grideditor.renderer.cshtml:linje 22
   ved System.Web.WebPages.WebPageBase.ExecutePageHierarchy()
   ved System.Web.Mvc.WebViewPage.ExecutePageHierarchy()
   ved System.Web.WebPages.WebPageBase.ExecutePageHierarchy(WebPageContext pageContext, TextWriter writer, WebPageRenderingBase startPage)
   ved System.Web.Mvc.RazorView.RenderView(ViewContext viewContext, TextWriter writer, Object instance)
   ved System.Web.Mvc.BuildManagerCompiledView.Render(ViewContext viewContext, TextWriter writer)
   ved Umbraco.Core.Profiling.ProfilingView.Render(ViewContext viewContext, TextWriter writer)
   ved System.Web.Mvc.HtmlHelper.RenderPartialInternal(String partialViewName, ViewDataDictionary viewData, Object model, TextWriter writer, ViewEngineCollection viewEngineCollection)
   ved System.Web.Mvc.Html.PartialExtensions.Partial(HtmlHelper htmlHelper, String partialViewName, Object model, ViewDataDictionary viewData)
   ved System.Web.Mvc.Html.PartialExtensions.Partial(HtmlHelper htmlHelper, String partialViewName, Object model)
   ved ASP._Page_Views_Partials_grid_editors_base_cshtml.Execute() i D:\Websites\DDB_Portal\Views\Partials\grid\editors\base.cshtml:linje 20
System.NullReferenceException: Objektreferencen er ikke indstillet til en forekomst af et objekt.
   ved Umbraco.Web.PublishedContentExtensions.GetPropertyValue[T](IPublishedContent content, String alias)
   ved ASP._Page_app_plugins_biltorvet_web_umbraco_grideditors_image_views_grideditor_renderer_cshtml.Execute() i D:\Websites\DDB_Portal\app_plugins\biltorvet.web.umbraco.grideditors.image\views\grideditor.renderer.cshtml:linje 22
   ved System.Web.WebPages.WebPageBase.ExecutePageHierarchy()
   ved System.Web.Mvc.WebViewPage.ExecutePageHierarchy()
   ved System.Web.WebPages.WebPageBase.ExecutePageHierarchy(WebPageContext pageContext, TextWriter writer, WebPageRenderingBase startPage)
   ved System.Web.Mvc.RazorView.RenderView(ViewContext viewContext, TextWriter writer, Object instance)
   ved System.Web.Mvc.BuildManagerCompiledView.Render(ViewContext viewContext, TextWriter writer)
   ved Umbraco.Core.Profiling.ProfilingView.Render(ViewContext viewContext, TextWriter writer)
   ved System.Web.Mvc.HtmlHelper.RenderPartialInternal(String partialViewName, ViewDataDictionary viewData, Object model, TextWriter writer, ViewEngineCollection viewEngineCollection)
   ved System.Web.Mvc.Html.PartialExtensions.Partial(HtmlHelper htmlHelper, String partialViewName, Object model, ViewDataDictionary viewData)
   ved System.Web.Mvc.Html.PartialExtensions.Partial(HtmlHelper htmlHelper, String partialViewName, Object model)
   ved ASP._Page_Views_Partials_grid_editors_base_cshtml.Execute() i D:\Websites\DDB_Portal\Views\Partials\grid\editors\base.cshtml:linje 20

Toyota har netop annonceret, at en helt ny og niende generation af en af koncernens mest legendariske bilmodeller er på vej. Der er tale om den ikoniske Toyota Hilux, som det populære tv-bilprogram, Top Gear, for år tilbage forsøgte at drukne, brænde og sprænge i luften. Men Hilux kunne ikke slås ihjel.

Derfor lever den her 57 år efter introduktionen af første generation stadig i bedste velgående, og løbende forbedringer har fastholdt modellens ry som en af de mest hårdføre, holdbare og pålidelige bilmodeller i verden. Nu kommer Toyota så med en helt ny og niende generation af Hilux, der fører den legendariske pickup ind i en ny æra stadig med fokus på at imødekomme kundernes behov over hele verden og samtidig mindske klimabelastningen,

Med introduktionen af den helt nye Hilux bliver det nemlig for første gang muligt at kunne vælge den i en fuldt elektrisk udgave eller i en brintudgave helt uden udledning af CO2 under kørslen udover en dieseldrevet udgave med mildhybrid-teknologi.

Flerteknologisk strategi
Dermed understøtter den nye Hilux Toyotas flerteknologiske strategi, der handler om, at der skal flere forskellige teknologier til at reducere og på sigt helt eliminere CO2 hurtigst muligt og på mest optimal vis over hele verden. Med den brede vifte af teknologier giver den nye Hilux kunder over hele verden mulighed for at vælge lige præcis den udgave, der imødekommer deres behov til løsning af arbejdsopgaver og transport.

Hilux vil få flere forskellige drivlinjer end nogen som helst anden model i Toyotas brede modelprogram og dermed appellere til endnu flere uden at gå på kompromis med de kvaliteter og dyder, der har gjort den til verdens mest populære pickup med over 27 mio. solgte biler - og den næstmest populære Toyota-model kun overgået af Corolla.

Det er ikke kun teknologisk, at Hilux bliver fornyet. Designet har også fået en større overhaling og er udviklet med udgangspunkt i temaet "hårdfør og agil". Det afspejler sig i et endnu mere kraftfuldt og robust frontdesign samt et stærkere visuelt udtryk. Fortil har den nye Hilux fået smallere LED-lygter, der bindes sammen af et stort Toyota-navneskilt i klassisk stil.

På den fuldt elektriske udgave, hvor der ikke er behov for et stort luftindtag på fronten til en forbrændingsmotor, adskiller kølergrillen sig fra de øvrige udgaver, ligesom den elektriske udgave også som standard er udstyret med alufælge. Nye funktioner til alle versioner inkluderer et nyt bagdæktrin for nem adgang og et nydesignet sidetrin.

Efterspørgsel på dobbeltkabine
De senere år har hovedparten af kunderne efterspurgt Hilux med dobbeltkabine også kaldet Hilux Double Cab. Fremover bliver det den eneste mulighed som følge af den overvejende præference hos kunderne.

Kabinen har fået en generel opgradering med en højere oplevet materialekvalitet inspireret af kabinen i den nye Toyota Land Cruiser. Et 12,3" stort digitalt førerinformationsdisplay med mulighed for at tilpasse det efter ens behov for informationer er elegant integreret i instrumentpanelet, som centralt i kabinen også byder på en op til 12,3" multimedie touchskærm med integration af smartphone, trådløs Apple CarPlay og Android Auto og mulighed for trådløs opladning

Hilux kommer som vanligt altid standard med firehjulstræk. Knapper til avanceret betjening af firehjulstrækket og offroad-funktioner sidder placeret centralt i kabinen, så de er lette at komme til og betjene. Der er trådløs opladning af smartphone.

Kommende ejere af den nye Hilux kan se frem til en gnidningsfri tilslutning af bilen til Toyotas Connected Services. Det betyder, at man via MyToyota-appen har mulighed for at se forskellige data for sin bil, og flådeejere vil endda have mulighed for at styre flåden af biler vi appen og bl.a. se data for op til 10 biler, herunder hvor de befinder sig, hvor meget brændstof eller strøm, der er på bilerne, forskellig kørestatistik på hver enkelt bil og data om de kørte ture.

Elektrisk servostyring
Den nye Hilux bliver den første Hilux, der får elektrisk servostyring, hvilket giver betydeligt mere direkte styreegenskaber, gør bilen lettere at manøvrere og reducerer hårde stød og ryk i rattet, når man bevæger sig over ujævnt terræn.

I en bil som Hilux handler det i høj grad om at komme sikkert frem til sin destination, uanset om kørslen sker væk fra asfalteret vej eller ej. Derfor har Toyota haft stort fokus på at optimere sikkerheden. Den nye Hilux er således udstyret med Toyota T-Mate, der bl.a. rummer den seneste generation af Toyotas avancerede sikkerhedspakke, Toyota Safety Sense 3, inklusive flere førerassistentsystemer.

Flere nye sikkerhedsteknologier har fundet vej til Hilux for første gang bl.a. en lavhastigheds-accelerationsbegrænser, proaktiv førerassistent og et nødstop system, der langsomt bremser bilen ned og aktiverer haveriblinket, hvis føreren mister bevidstheden. Det vil desuden være muligt løbende at opdatere sikkerhedssystemerne over-the-air i takt med, at opdateringer bliver tilgængelige.

Fuldt elektrisk gennembrud
Introduktionen af en fuldt elektrisk udgave af Hilux er et gennembrud og sker uden at gå på kompromis med modellens dyder som hårdfør, holdbar og pålidelig. Den elektriske udgave vil især appellere til flådekunder, der ønsker en hårdfør pickup, som kombinerer nulemissionskørsel med hverdagspraktik, holdbarhed og offroad-evner.

Den elektriske Hilux beholder sine fundamentale styrker og er udviklet til også at kunne forcere de sværest fremkommelige steder på kloden bl.a. ved at sikre, at højvoltbatteriet er placeret inden for den forstærkede ramme, bilens chassis er bygget oven på. Dermed er batteriet særligt beskyttet mod stød og vandindtrængen, og vadedybden på 70 cm er samtidig bevaret i den elektriske udgave.

Ligeledes får man i den elektriske Hilux også stadig avancerede offroad-funktioner med systemet, Multi-Terrain Select, der sikrer den mest optimale køreindstilling undervejs og kontrollerer bremser og drejningsmoment på samme vis, som når man kører i L4-indstilling i udgaven med diesel og mildhybridteknologi.

Litium-ion-batteri og permanent firehjulstræk
Drivlinjen består af et litium-ion-batteri med en kapacitet på 59,2 kWh og eAxels både for og bag, der sikrer permanent firehjulstræk med et drejningsmoment på 205 Nm på forreste aksel og 269 Nm på bageste aksel. Lasteevnen lyder på 715 kg, trækkapaciteten op til 1.600 kg og en forventet WLTP-rækkevidde 240 km. Alle tal er dog foreløbige, da den nye Hilux fortsat mangler at blive endelig typegodkendt. Samtidig arbejder Toyota på at sikre klassens bedste opladningsmuligheder for at mindske bilens nedetid.

Den elektriske udgave er målrettet særlige kundegrupper inden for erhverv og myndigheder, hvor rækkevidde på over 240 km og trækkapacitet på 1.600 kg er rigeligt. Det vil dog ikke være alle, der kan få løst deres behov med den elektriske udgave. Derfor kommer den nye Hilux også med en 2.8-liters dieselmotor med 48V mildhybrid-teknologi - samme drivlinje, der blev introduceret i den nuværende generation Hilux i starten af i år. Her vil man fortsat have en trækkapacitet på op til 3.500 kg.

Hilux-paletten bliver i fremtiden endnu bredere. Toyota bekræfter nemlig nu for første gang officielt, at også brintteknologi i form af brændselsceller vil blive introduceret i Hilux efter planen i 2028. Brintudgaven af Hilux vil være en yderligere demonstration af Toyotas dedikation til at realisere brints potentiale som en værdifuld kilde til ren energi og vil understøtte en bredere udrulning af brintøkosystemer og brintinfrastruktur i Europa.